Modernizm: Paris ve Berlin

1920’li yılların Batı’ya yönelik eğitim ortamında, Maarif Vekaleti’nin başarılı öğrencilerin yurtdışında tecrübe kazanmalarını sağlama girişimi kapsamında, Nazimi de 1927-1928 döneminde, Güzel Sanatlar Akademisi’nin düzenlediği ilk […]

Bir Türk “Kâğıt Mimarı” olarak Nazimî Yaver Yenal

Yenal’ın çizimlerinde olduğu gibi, inşa edilmemiş, dahası inşa edilmek üzere tasarlanmamış, uygulama hedefinden bağlarını tamamen koparan bir mimarlık anlayışı “kâğıt mimarlığı” niteliğine bürünür. Çizimleri, mimarlığın […]

Yeni İnsan: Adnan Saygun

Adnan Saygun, 1960´lar. Bilkent Üniversitesi Ahmed Adnan Saygun Müzik Araştırma ve Eğitim Merkezi.

Çok Sesli Cumhuriyet için Ulusal Modernizm
Ahmet Adnan Saygun (1907 – 1991) 

Kağnı gıcırtısı, varlığın mayasını yoğuran Yunus Emre ilâhisi ve yağmur sonrası hayata çöken toprak kokusu… Hepsi birden Adnan Saygun’un müziğinde Anadolu’nun ruhunu dile getirir. “Benim musikimin temelinde hep Anadolu’yu düşünmek vardır” diyen besteci, modernizmin içinde modaliteyi, Cumhuriyet’in ses evreni olarak inşa eder.

Adnan Saygun Azeri orkestra şefi Niyazi Takizade ile 70. doğum yılı için onuruna düzenlenen bir dizi konser-tören sırasında, İstanbul, 1977.

Adnan Saygun´un not defteri. Bilkent Üniversitesi Ahmed Adnan Saygun Müzik Araştırma ve Eğitim Merkezi.

Adnan Saygun tarafından bestelenen ´Kerem´ operası, 1953 afişi. Bilkent Üniversitesi Ahmed Adnan Saygun Müzik Araştırma ve Eğitim Merkezi.

Cumhuriyet: Yeni İnsan Yeni Hayat sergisi 17 Mayıs’a kadar ücretsiz olarak gezilebilir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir