Henri Prost, Paris metropolünün planlanmasında “baş şehirci” sıfatıyla çalıştığı sırada, İstanbul Belediyesi tarafından önce 1933 yılında İstanbul için açılan sınırlı yarışmaya, ardından 1935 yılında…
-
-
Ekrem Hakkı Ayverdi’nin eşsiz koleksiyonu Ekrem Hakkı Ayverdi (1899 – 1984): Mimarlık Tarihçisi, Restoratör, Koleksiyoner sergisi kapsamında İstanbul Araştırmaları Enstitüsü’nde. Blog’da bu sefer de koleksiyonda yer alan…
-
İstanbul Araştırmaları Enstitüsü, Google Cultural Institute platformuna Türkiye’den katılan ilk araştırma enstitüsü olarak online sergisini açıyor. Suna ve İnan Kıraç Vakfı koleksiyonundaki Sadrazam Kıbrıslı Kamil Paşa’nın fotoğraf albümünden kurgulanan Üç Kitaplı…
-
Karpiç Cumhuriyet’in Lokantası Kadın erkek, genç ihtiyar, yerli yabancı, hep birlikte Karpiç’te sofraya oturdu. Çağdaş değerler etrafında sosyalleşmek bu sofranın temel kuralıydı. Karpiç, aynı…
-
Kentlerin, kuruldukları yerden kaynaklanan ve peşini bırakmayan kaderleri vardır. Asya ile Avrupa’nın sınırında yer alan İstanbul da, coğrafyanın yanı sıra farklı düşünce yapısı ve kültür kimliklerine…
-
Gündem
Hagia Sophia’dan Ayasofya’ya: Mimari ve Hafızanın Sürekliliği
tarafından Zeynep Burcu KantemirBir asır önce, Balkan Savaşları’nın zirveye ulaştığı bir aşamada Bulgar kuvvetleri Makedonya ve Trakya’ya girdi ve nihayet, uzun süren bir kuşatmadan sonra, 26 Mart…
-
Glorya (Saray) ve Şark (Lüks) Sinemaları, Beyoğlu, 1930’lar Glorya ve Şark sinemaları, Edoardo De Nari’nin tasarımları olmanın yanısıra, 1930’larda Beyoğlu’nun ünlü gösteri ve eğlence…
-
İstanbul Araştırmaları Enstitüsü Kütüphanesi’ne yeni alınmış olan, L’Illustration de Turquie’nin 1 Mayıs 1935’te yayınlanan 31-32 numaralı özel sayısı, Türkiye kadın hareketinin çok mühim ve…
-
Koleksiyon
İstanbul Şairleri Kostantıniyye Haberleri Gazetesi
tarafından istanbul araştırmaları enstitüsü“Şari Nedim’in ‘Bir Sengine Bir Acem Mülkü Feda Ettiği’ İstanbul, yine Nedim’in, Kağıthane, Sadabad, Göksu tasvirleriyle, çocukluk hayallerimizi süsler durur. İstanbul’da yaşayıp, İstanbul’a hayranlık…
-
19. yüzyılın ilk yarısında, Batı Avrupa’dan İstanbul’a gitmek için kendini tehlikeye atıp kara yolunu seçen azdır. Ne fiziki ve beşeri coğrafya ne siyasal durum…